Kapcsolat, szervezet

Elérhetőségi adatok

Hivatalos név (teljes név) Szarvasi Polgármesteri Hivatal
Székhely: 5540 Szarvas, Szabadság út 36.
Postacím: 5541 Pf. 2.
Központi telefonszám: +36-66-311-122
Központi telefax: +36-66-210-063
Központi e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Internet honlap: www.szarvas.hu

 

A szervezeti struktúra

60.§ A Hatósági és Szociális Osztály az alábbi egységekből áll:

a) Hatósági Csoport

b) Szociális Csoport.

61.§ A Pénzügyi és Gazdasági Osztály az alábbi egységekből áll:

a) Költségvetési Csoport

b) Adócsoport

c) Projektcsoport.

 62.§ A Szervezési Osztály az alábbi egységekből áll:

a) informatikus

b) Gondnokság

      - gépkocsivezető(k)

      - portások

      - takarítók

c) Iktató

d) Városrendészet

     - közterület – felügyelők

     - közbiztonság referens

     - mezei őrszolgálat

     - térfigyelő kamera rendszer.

 63.§ Belső ellenőrzés.

 64.§ A Hivatal szervezeti ábráját a 3. melléklet tartalmazza.

 

A jegyző közvetlen irányítása alá tartozó feladatok

65.§ (1) A Titkárság a Képviselő-testület működéséhez, a választásokhoz és népszavazásokhoz, népi kezdeményezésekhez, a nemzetiségi önkormányzatokhoz és egyéb a Hivatal működéséhez kapcsolódó feladatokat lát el.

(2) A Képviselő-testület működésével kapcsolatos feladatok:

  1. a képviselő-testületi, bizottsági ülések feltételeinek biztosítása, a képviselő-testület munkatervének előkészítése és arra figyelemmel a testületi és bizottsági ülések megszervezése,
  2. a képviselő-testületi anyagoknak, meghívóknak a szervezeti és működési szabályzatban foglaltak szerint az érdekeltek részére történő kézbesítése, az önkormányzati rendelet kifüggesztése, és az önkormányzat rendeletek nyilvántartása, nyilvántartás vezetése a képviselői interpellációkról, az azokra adott válaszokról,
  3. a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, a jegyzőkönyvek és testületi határozatok megküldése a Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013. (II.22.) önkormányzati rendeletében megjelölt helyekre,
  4. a képviselő-testületi határozatok nyilvántartása, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásának figyelemmel kisérése, erről jelentés készítése a testület felé,
  5. a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos feladatok ellátása.

(3) Választási időszakban ellátja a helyi választási iroda működésével kapcsolatos, a választási eljárásról szóló törvényben rögzített feladatokat, segíti a helyi választási bizottság munkáját, valamint népszavazás, népi kezdeményezés esetén a szervezési, lebonyolítási feladatok végez.

(4)  Az önkormányzat, a Hivatal, az intézmények, és gazdasági társaságok jogi képviseletével kapcsolatos feladatai:

  1. az önkormányzat és a hivatal jogi képviselete hivatalos szervek előtt,
  2. az önkormányzat és a hivatal képviselete a társszerveknél,
  3. az önkormányzat és a hivatal működésével összefüggő önkormányzati rendelet- tervezetek, alapító okiratok, szabályzatok megállapodások, szerződések elkészítése,
  4. az önkormányzat és a hivatal által kötendő szerződések, megállapodások jogi szempontból történő átvizsgálása,
  5. közbeszerzési és egyéb beszerzési feladatok ellátása.

(6) Rendezvényszervezéssel kapcsolatos feladatatok:

  1. az önkormányzat, a tisztségviselők, a hivatal által szervezett rendezvények előkészítésében, lebonyolításában való közreműködés,
  2. a közmeghallgatás időpontjának közhírré tétele, a technikai feltételek biztosítása, lakossági fórumok megszervezése, az ott elhangzottakról emlékeztető készítése,
  3. a testvérvárosi kapcsolatokkal összefüggő ügyek intézése,
  4. a médiával (sajtó, rádió, kábeltelevízió) való rendszeres kapcsolattartás, híranyag készítése, társosztályoktól, intézményektől információk bekérése, lapzártáig történő leadása, sajtófigyelés,
  5. a reprezentációra vonatkozó nyilvántartás vezetése,
  6. a polgármester, alpolgármesterek fogadóóráinak szervezése, bonyolítása,
  7. az országgyűlési képviselő munkájának helyben történő koordinálása.

66.§ Az Oktatási-, Ifjúsági- és Sport szakmai főtanácsadó a köznevelési intézményekhez, a család- és gyermekjóléti központhoz, valamint a közgyűjteményekhez kapcsolódó önkormányzati és hivatali feladatok ellátásában vesz részt, továbbá ellátja az önkormányzathoz kapcsolódó ifjúsági és sport feladatokat.

67.§ (1) Az Oktatási-, Ifjúsági- és Sport szakmai főtanácsadó a köznevelés területen az alábbi feladatokat látja el:

a) közreműködik a szerződések, az önkormányzati rendelet-tervezetek előkészítésében, okiratok szerkesztésében,

b) az Önkormányzat által fenntartott köznevelési intézmény alapításának, megszüntetésének, átszervezésének előkészítése a Képviselő-testület elé,

c) óvodai beiratkozás meghirdetése, kötelezettség teljesítésének ellenőrzése jegyzői hatáskörben,

d) intézményvezetői pályázati felhívás előkészítése a Képviselő-testület elé, pályázati eljárás lefolytatása, kinevezés előkészítése,

e) köznevelési megállapodás előkészítése köznevelési feladat átadására vonatkozóan a Képviselő-testület elé,

f) köznevelési intézmény nevelési-oktatási programja fenntartó általi jóváhagyásának előkészítése,

g) köznevelési intézmények szervezeti- és működési szabályzatának jóváhagyásra való előkészítése,

h) a köznevelési intézmények házirendjének jóváhagyásra történő előkészítése,

i) statisztikai jelentések készítése, törzskönyvi nyilvántartással, működési engedélyekkel kapcsolatos feladatok,

j) sajátos nevelési igényű gyermekek ellátásával kapcsolatos feladatok.

(2) Az Oktatási-, Ifjúsági- és Sport szakmai főtanácsadó a közgyűjteményekkel kapcsolatosan az alábbi feladatokat látja el:

a) általános nyilvános könyvtári szolgáltatás biztosítása, intézmény alapítása képviselő-testületi hatáskörben, intézményi megszüntetés esetén gondoskodás gyűjtemény könyvtári hasznosításáról,

b) közgyűjteményi intézmények szervezeti- és működési szabályzatának jóváhagyásra történő előkészítése a bizottság felé,

c) pályázat előkészítése érdekeltségnövelő támogatásra,

d) közreműködés könyvtár- és múzeumpártoló önkormányzati pályázatok képviselő-testületi jóváhagyásra történő előkészítésében,

e) intézményvezetői pályázati felhívás előkészítése a Képviselő-testület elé, pályázati eljárás lefolytatása, kinevezés előkészítése,

f) kulturális szakemberek továbbképzési tervének jóváhagyásra történő előkészítése.

(3) Az Oktatási-, Ifjúsági-és Sport szakmai főtanácsadó a közművelődés területen az alábbi feladatokat látja el:

a) közművelődési tevékenység helyi irányításával, ellenőrzésével kapcsolatos feladatok előkészítése, végrehajtása a Képviselő-testület által meghatározottak szerint,

b) közművelődési tevékenységet ellátó szervezetrendszer kialakításának előkészítése a Képviselő-testület felé (alapítás, megszüntetés, átszervezés, személyi, tárgyi feltételek biztosítása, illetve minisztérium véleményének kikérése),

c) helyi közművelődési feladatokra önkormányzati rendelet alkotásának előkészítése,

d) közreműködés közművelődést pártoló önkormányzati pályázat képviselő-testületi jóváhagyásra történő előkészítésében,

d) közreműködés a Települési Értéktár Bizottság munkájában.

(4) Az Oktatási- Ifjúsági- és Sport szakmai főtanácsadó az ifjúsági és sport területen az alábbi feladatokat látja el:

a) szervezi és elősegíti a településen működő, az ifjúságot segítő önkormányzati, hivatali intézményi, civil és informális szervezetek tevékenységének koordinációját,

b) támogatja és elősegíti az ifjúság önszerveződését,

c) ápolja és koordinálja a tevékenységét érintő külső és belső kapcsolatokat,

d) feladatát képezi a helyi ifjúsági- és sportfeladatok meghatározásának előkészítése képviselő-testületi, szakbizottsági jóváhagyásra,

e) előkészíti a sportlétesítmények működtetésével, fenntartásával kapcsolatos döntéseket,

f) együttműködik az illetékességi területen tevékenykedő testneveléssel és sporttal foglalkozó szervezetekkel,

g) előkészíti a sporttal és ifjúsággal kapcsolatos önkormányzati támogatások felosztására vonatkozó előterjesztéseket és támogatási megállapodásokat,

h) feladata az ifjúság helyzetének elemzése, cselekvési terv készítése, továbbá az ifjúságot érintő feladatterv (koncepció) készítése és jóváhagyásra történő előkészítése a szakbizottságok és a Képviselő-testület elé, valamint a feladatterv időszakonkénti felülvizsgálata,

i) feladata az ifjúság önszerveződésének segítése,

j) kapcsolatot tart a közművelődési és közgyűjteményi intézményekkel az ifjúságot érintő feladataik megvalósításában, valamint az érintetteket értesíti a pályázati lehetőségekről,

k) segítséget nyújt a rendezvények szervezésében,

l) továbbítja a szakbizottság részére a sportkitüntetések, elismerő oklevelek adományozására tett javaslatokat,

m) közreműködik az Ifjúsági és Sportbizottság ügyrendjének elkészítésében, a bizottság üléseinek előkészítésében, elkészíti a bizottság jegyzőkönyveit és a jegyzőkönyveket továbbítja az illetékesek felé.

68.§ (1) Az útügyi referens az útügyi igazgatási feladatokat társulás keretén belül a társulási megállapodásban foglaltak szerint látja el.

(2) Az útügyi referens kialakítja, és folyamatosan vezeti a kistérség településeire vonatkozó kistérségi útnyilvántartást, és ellátja az alábbi az útügyi igazgatással kapcsolatos feladatokat, melynek keretében:

a) nyilvántartja a közutak műszaki, minőségi, forgalmi, baleseti adatait, a közutak forgalmi rendjét, kezeli a közutak üzemeltetésére, fenntartására és fejlesztésére fordított költségekről szóló kimutatásokat,

b) létrehozza és vezeti az útkezelői nyilvántartásokat,

c) elvégzi a forgalmi rend ellenőrzésével és a felülvizsgálatával kapcsolatos szakmai feladatokat,

d) előkészíti a közútkezelői hozzájárulásokat,

e) képviseli az útügyi érdekek más eljárásokban,

f) részt vesz a helyi tömegközlekedési menetrend egyeztetésen.

69.§ A jegyző közvetlen irányítása alá tartozik a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás munkaszervezeti feladatainak ellátása, melynek keretében gondoskodik a társulási ülések előkészítéséről, lebonyolításáról, a társulás pénzügyi, gazdálkodási feladatainak ellátásáról, a pénzügyi rendszerének működtetéséről, a pályázatok bonyolításáról, továbbá a kistérségi intézmény felügyeletéről.

 

Hatósági és Szociális Osztály

70.§ A Hatósági és Szociális Osztály hatósági és szociális feladatokat lát el.

71.§ (1) A Hatósági és Szociális Osztály Hatósági Csoportja ellátja az általános igazgatási, ipari-kereskedelmi, kommunális igazgatási, földművelésügyi igazgatási, vízügyi igazgatási, környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos, hulladékgazdálkodással kapcsolatos, állattartással kapcsolatos, zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatos, építésügyi hatósági feladatokkal kapcsolatos, a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény alapján a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben foglalt jegyzői hatáskörbe tartozó feladatokat.

(2) A Hatósági Csoport az általános igazgatási feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. szépkorúak köszöntése,
  2. anyakönyvi igazgatás,
  3. hagyatéki eljárások,
  4. köztemetés elrendelése,
  5. címnyilvántartáshoz kapcsolódó címkezelési és címképzési feladatok,
  6. hatósági bizonyítványok, igazolások kiállítása.

(3) A Hatósági Csoport a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben foglalt jegyzői hatáskörbe tartozó feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. talált dolgokkal kapcsolatos ügyintézés,
  2. birtokvédelem.

(4) A Hatósági Csoport az ipari-kereskedelmi igazgatási feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. kereskedelmi bejelentés-, illetve engedélyköteles tevékenység engedélyezése és nyilvántartásba vétele,
  2. ipari bejelentés-, illetve engedélyköteles tevékenység engedélyezése és nyilvántartásba vétele,
  3. üzleti és nem üzleti célú szálláshely üzemeltetés nyilvántartásba vétele,
  4. kereskedelmi és ipari tevékenységhez, valamint szálláshely üzemeltetéshez kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettség,
  5. üzlet, szálláshely és telep ideiglenes, illetve végleges bezárása,
  6. zenés, táncos és egyéb rendezvények engedélyezése, igazolások kiadása.

(5) A Hatósági Csoport a kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. köztemetőről való gondoskodás,
  2. fürdőhelyek kijelölésével, fürdőzési tilalom elrendelésével kapcsolatos lakossági tájékoztatás.

(6) A Hatósági Csoport a környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánítással kapcsolatos feladatok,
  2. az illetékes környezetvédelmi szervek véleményezésbe történő bevonása,
  3. szakhatóságként való közreműködés,
  4. fakitermelés engedélyezése és pótlási kötelezettség megállapítása,
  5. helyi jelentőségű védett természeti területen végzett tevékenység engedélyezése, illetve korlátozása, megtiltása,
  6. környezetvédelmi és természetvédelmi bírság kiszabása.

(7) A Hatósági Csoport a hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. elhagyott hulladékok elszállíttatása és ártalmatlanítása,
  2. hulladékgazdálkodási bírság kiszabása.

(8) A Hatósági Csoport a földművelésügyi igazgatással kapcsolatos feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. termőföldre vonatkozó adásvételi és haszonbérleti szerződések, valamint egyéb hirdetmények kifüggesztése,
  2. méhállományok tartási és vándorlási helyének nyilvántartása,
  3. szúnyogok és rágcsálók elleni védekezés koordinálása és közhírelése,
  4. parlagfű-mentesítés,
  5. közérdekű védekezés elrendelése,
  6. vadkárbecslés.

(9) A Hatósági Csoport az állattartással kapcsolatos feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. helyi ebnyilvántartó program vezetése,
  2. három évenként legalább egy alkalommal az ebösszeírás megszervezése,
  3. az ebek transzponderrel történő megjelölésének ellenőrzése, illetve a jelöletlen ebekről jelentés az illetékes hatóság felé.

(10) A Hatósági Csoport a zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatos feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. zajkibocsátási határértékek megállapítása, felülvizsgálata, tevékenységek korlátozása, megtiltása,
  2. zaj-, illetve rezgésvédelmi bírság kiszabása.

(11) A Hatósági Csoport az építésügyi hatósággal kapcsolatos feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. építési, fennmaradási, használatbavételi és bontási engedélyezés,
  2. engedély hatályának meghosszabbítása iránti engedélyezés,
  3. jogutódlás és használatbavétel tudomásul vétele,
  4. országos építési követelményektől való eltérés engedélyezése,
  5. közreműködés a településrendezési terv és szabályozási terv elkészítésében,
  6. építésügyi hatósági szolgáltatás nyújtása,
  7. szakhatósági állásfoglalás kiállítása,
  8. hatósági bizonyítvány kiállítása.

(12) A Hatósági Csoport a vízügyi igazgatással kapcsolatos feladatok körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. vízkárelhárítás,
  2. a vízkorlátozás közzététele, ellenőrzése,
  3. házi szennyvíz szikkasztását szolgáló létesítmény engedélyezése,
  4. talajvíz felhasználásával működő kút engedélyezése,
  5. vizek természetes lefolyásának megváltoztatása esetén az eredeti állapot helyreállítása,
  6. nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtéséhez kapcsolódó rendeletalkotás,
  7. vízgazdálkodással összefüggő hatósági jogkörök gyakorlása.

72.§ (1) A Hatósági és Szociális Osztály Szociális Csoportja szociális támogatások nyújtásával, valamint gyermekvédelemmel és az egészségüggyel kapcsolatos feladatokat lát el.

(2) A Szociális Csoport szociális támogatások nyújtásával kapcsolatos feladatai:

  1. lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres és hátralékként felhalmozott kiadások, valamint gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatások megállapítása, felülvizsgálata,
  2. rendkívüli települési támogatás megállapítása,
  3. eseti rendkívüli települési támogatás megállapítása,
  4. nyugdíjasok helyi közlekedésének támogatása,
  5. hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj átvállalása,
  6. fiatal felnőttek telekvásárláshoz nyújtott támogatásának megállapítása,
  7. jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett szociális támogatás folyósításának megszüntetése, valamint jogosulatlan igénybevétel esetén az igénybevevőnek az ellátás megtérítésére kötelezése,
  8. kedvezményes fürdőbérlet megállapítása,
  9. fűtésköltségekhez nyújtható támogatás megállapítása.

                            

(3) A Szociális Csoport gyermekvédelemmel kapcsolatos feladatai:

  1. hatóságok megkeresése alapján környezettanulmányt készít,
  2. rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény jogosultságának megállapítása, felülvizsgálata
  3. térítésmentes helyiközi tanulóbérlet biztosítása általános- és középiskolai tanulók részére,
  4. szociális gyermekétkeztetés biztosítása,
  5. Arany János Tehetséggondozó Program keretében támogatás biztosítása középiskolai tanulók részére,
  6. Bursa Hungarica ösztöndíj biztosítása felsőoktatási tanulók részére,
  7. újszülöttek életkezdési támogatása,
  8. védőoltás támogatása,
  9. gyermekek karácsonyi támogatása,
  10. felsőoktatási beiskolázási támogatás megállapítása.

(4) A Szociális Csoport egészségüggyel kapcsolatos feladatai:

  1. háziorvosi, házi gyermekorvosi alapellátás, valamint fogorvosi és alapellátáshoz kapcsolódó szerződés-tervezetek elkészítése,
  2. egyéb alapellátás (sürgősségi-, ügyeleti-, védőnői- és iskola-egészségügyi ellátás) megszervezésében való közreműködés,
  3. egészségügyi alapellátási körzetek kialakítására javaslat készítése a Képviselő-testület felé.

73.§ A Hatósági és Szociális Osztály feladata az Önkormányzat közfoglalkoztatási programjának végrehajtása, melynek keretében:

  1. a képviselő-testület elé előkészíti a pályázatokat, valamint beszámolót készít a programok végelszámolásáról,
  2. előkészíti a munkáltatói jogokat gyakorló polgármester és jegyző döntéseit,
  3. adatszolgáltatási feladatokat lát el,
  4. együttműködik a munkaügyi szervezetekkel.

74.§ A Hatósági és Szociális Osztály ellátja a Szociális, Családügyi, Egészségügyi és Nemzetiségi Bizottság működésével kapcsolatos feladatokat.

 

Pénzügyi és Gazdasági Osztály

75.§ A Pénzügyi és Gazdasági Osztály költségvetési (emellett munkaügyi, személyügyi, valamint vagyon- és lakásgazdálkodással összefüggő), továbbá adó-igazgatási- és projekt feladatokat lát el. A Hivatal gazdasági vezetői feladatait a Pénzügyi és Gazdasági Osztály osztályvezetője látja el.

76.§ A Pénzügyi és Gazdasági Osztály Költségvetési Csoportjának hatáskörébe tartozó feladatok részletes szabályait az Ügyrend tartalmazza.

77.§ (1) A Pénzügyi és Gazdasági Osztály Adócsoportja a helyi adók (építményadó, idegenforgalmi adó, helyi iparűzési adó), valamint a gépjárműadó, a termőföld bérbeadásából származó jövedelem adója és a talajterhelési díj vonatkozásában a bevallások átvételét, az adó előírását, ellenőrzését végzi. Feladata továbbá a más szervek által adók módjára végrehajtásra átadott tartozások előírása, behajtása, adó- és értékbizonyítványok kiadása, adóigazolások kiadása, vagyoni igazolások kiadása, költségmentességi hatósági bizonyítványok kiállítása, valamint egyéb más szerv által végrehajtásra átadott helyszíni bírságok nyilvántartása, beszedése.

(2) Az Adócsoport (1) bekezdésben foglalt feladataihoz kapcsolódó munkafolyamatok az alábbiak:

a) a bevallások átvétele, azok felülvizsgálata után a számítógépes feldolgozáshoz való előkészítése, az adóelőírásról, illetve törlésről szóló határozatok meghozatala, azok postázása,

b) méltányossági és részletfizetési kérelmek döntés-előkészítése, környezettanulmányok, szakvélemények megkérése, a határozat kiadása,

c) az adócsoport által kiadott határozatok ellen érkezett fellebbezések felterjesztése a Békés Megyei Kormányhivatalhoz,

d) a be nem vallott ingatlanok vonatkozásában az adatok beszerzése adókötelezettség megállapításához,

e) iparűzési adó bevallások alapján adóelőleg és adó megállapítása, adóerő-képesség számítása,

f) a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala által rendelkezésre bocsátott hatósági nyilvántartás alapján a gépjárművek adóztatása, az év eleji állomány összevetése az előző évi záró állománnyal, figyelemmel a mentességek, kedvezmények felülvizsgálatára,

g) gépjárművek havi változásának feldolgozása a hatósági nyilvántartás adatai alapján, valamint ideiglenes rendszámtáblával ellátott gépjárművek adóztatása a hatósági nyilvántartás adatai alapján,

h) a talajterhelési díj önadózással történő megállapításához az Alföldvíz Zrt. által rendelkezésre bocsátott adatok alapján a bevallási nyomtatványok postázása, a talajterhelési díj előírása, a talajterhelési díj bevallások ellenőrzése,

i) hagyatéki eljáráshoz, illetve kérelemre adó- és értékbizonyítványok kiadása,

j) ügyfél kérelmére köztartozásról hatósági bizonyítványok kiadása, valamint költségmentességi nyilatkozathoz igazolás kiadása,

k) rendőrség megkeresésére vagyoni igazolás kiadása, ehhez az ingatlanügyi hatóságtól adatkérés,

l) idegen helyről kimutatott tartozások nyilvántartása, behajtása., más adóhatóság megkeresésére adatközlés,

m) befizetések számítógépen történő könyvelése, számlakivonat-nyilvántartás vezetése, évente több alkalommal fizetési felhívás készítése, postázása, számlaegyenleg-értesítők elkészítése, postázása,

n) túlfizetések figyelemmel kísérése, adózók kérelmére azok visszautalása vagy más adószámlára történő átszámolása,

o) adózók törzsadat- nyilvántartásának folyamatos vezetése, karbantartása, behajthatatlan tartozások törlése, azok nyilvántartása,

p) a téves befizetések számlák közötti utalása, átfutó napló vezetése, ismeretlen tételek rendezése, rendeltetési helyére továbbítása, negyedévenként, adónemenként befizetésekről, utalásokról, hátralékokról információs listák készítése a költségvetés részére,

q) a Magyar Államkincstár részére negyedévenként információs zárás, valamint év végi zárás készítése,

r) hátralékok beszedésének biztosítása érdekében letiltási rendelvények kiadása, hatósági átutalási benyújtása,

s) ügyfelek fogadása, tájékoztatása, jegyzőkönyvek felvétele,

t) helyi adók vonatkozásában a helyi rendeletek évenkénti felülvizsgálata, a törvényi módosításokhoz igazítása, ehhez a Képviselő-testület elé rendelet-tervezet előkészítése.

78.§ A Pénzügyi- és gazdasági Osztály Projektcsoportjának feladatai az alábbiak:

a) a csoport munkáját érintő testületi anyagok, önkormányzati rendeletek határidőben történő elkészítése, a szükséges egyeztetések lefolytatása,

b) a testületi határozatok végrehajtása, az önkormányzati rendeletek betartása,

c) az önkormányzatot érintő, beruházással, fejlesztéssel, karbantartással, felújítással kapcsolatos pályázati kiírások figyelése, a pályázati anyagok összeállítása és határidőben történő benyújtása,

d) javaslattétel az önkormányzati beruházások, fejlesztések, felújítások végrehajtására,

e) az önkormányzat által meghatározott beruházások, felújítások előkészítése, terveztetés, lebonyolítása és az ezzel összefüggő tervezési és egyéb szerződések, megállapodások jóváhagyásra történő előkészítése,

f) a beruházások, felújítások, beszerzések értékhatárainak figyelembevételével javaslattétel a közbeszerzési eljárás fajtájának meghatározására; együttműködés a közbeszerzési eljárásokat lebonyolító személyekkel, szervezetekkel,

g) kapcsolattartás a projekteket menedzselő külső szakértő szervezetekkel (projektmenedzsment, műszaki ellenőr, tájékoztatási, nyilvánossági feladatokat ellátó szervezetek, könyvvizsgáló),

h) a polgármester és a jegyző, szükség esetén a Képviselő- testület rendszeres tájékoztatása a beruházások, felújítások helyzetéről, városfejlesztési ügyekről,

i) a településfejlesztési koncepció, egyéb városfejlesztést, városrendezést érintő koncepciók kidolgozása; a különféle ágazati koncepciók elkészítéséhez szakmai javaslatok tétele városfejlesztési, városrendezési szempontok figyelembevételével,

j) az összehangolt térségfejlesztés érdekében szoros együttműködés kialakítása a környező településekkel, területfejlesztési társulásokkal, a Békés Megyei Önkormányzattal,

k) az önkormányzati beruházások pontos dokumentálása, áttekinthető folyamatos beruházási nyilvántartás vezetése,

l) a beruházási és pályázati pénzeszközök pontos és határidőre történő elszámolása, a befejezett beruházások monitoringolása, projektfenntartási jelentések elkészítése, a beruházások hatósági és egyéb ellenőrzésekben való részvétel,

m) együttműködés a kistérségi munkaszervezettel, a kistérség településeinek tájékoztatása a pályázati lehetőségekről.

79.§ A Pénzügyi és Gazdasági Osztály látja el az Ügyrendi, Közbeszerzési, Turisztikai és Környezetvédelmi Bizottság, és a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság, továbbá a Közbeszerzési Bíráló Bizottság működésével kapcsolatos ügyviteli feladatokat.

80.§ A belső ellenőrzési feladatok ellátása a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás és a társulásban résztvevő önkormányzatok között létrejött megállapodás alapján történik. Az ellenőrzés szervezésének és lebonyolításának szabályait a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás belső ellenőrzési megállapodása tartalmazza, amelyet a függelék tartalmaz.

 

Szervezési Osztály

81.§ (1) A Hivatal informatikai rendszerének működtetésével kapcsolatos feladatai:

  1. a hivatal számítógépes hálózatának, számítástechnikai eszközeinek üzemeltetésével, karbantartásával kapcsolatos feladatok ellátása,
  2. gondoskodik Szarvas Város Önkormányzata honlapjának rendszeres karbantartásáról, az információk feltöltéséről,
  3. gondoskodik a térfigyelő-kamerarendszer számítástechnikai felügyeletéről.
  4. ellátja az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény szerinti informatikai feladatokat,
  5. ellátja az elektronikus ügyintézés informatikai feladatait.

 (2) A Hivatal és az intézmények működésével kapcsolatos feladatok:

  1. a hivatal épületének működtetése, fűtési feladatok,
  2. szakképzettséget nem igénylő karbantartások,
  3. portaszolgálat működtetése,
  4. gépkocsivezetői feladatok ellátása, gépjárművek karbantartása, a hivatali gépkocsi használatával kapcsolatos igények összegyűjtése, a gépkocsi igénybevételének meghatározása, esetenkénti engedélyezése,
  5. a KOMÉP-nek át nem adott üres önkormányzati ingatlanok felügyelete,
  6. nyilvános wc. üzemeltetése.

 82.§ Az Iktató Iroda az Ügyiratkezelési Szabályzatban foglaltak alapján ellátja az iktatási, irattározási, selejtezési és postázási feladatokat.

 83.§ (1) A Városrendészeti Csoport feladata a közterületek rendjének, biztonságának védelme, a közterület jogszerű használatának ellenőrzése, az életminőséget befolyásoló antiszociális magatartásformák elleni fellépés, vagyonvédelem, élhető környezeti rend védelme, fokozott jelenlét biztosítása a közterületeken a közösség biztonságérzetének növelése érdekében, bűnmegelőzési tevékenység a közrend, közbiztonság védelme érdekében.

(2) A közbiztonsági referens a polgármester feladat-meghatározásának megfelelően, utasításai alapján vesz részt a polgármester katasztrófák elleni védekezési feladatainak tervezésében, szervezésében és végrehajtásában. Feladatai:

a) a felkészülés időszakában különösen:

aa) veszély-elhárítási tervek elkészítése,

ab) katasztrófavédelmi felkészítéseken való részvétel,

ac) kapcsolattartás a hivatásos katasztrófavédelmi szervekkel,

 b) feladatai a védekezés időszakában különösen:

ba) előkészíti a polgármester védekezéssel kapcsolatos szakmai döntéseit,

bb) kapcsolatot tart a védekezést irányító és a védekezésben közreműködő szervekkel,

bc) előkészíti a polgári védelmi kötelezettség alatt álló állampolgárok polgári védelmi szolgálatra kötelező határozatát és a települési polgári védelmi szervezetek alkalmazásának elrendelésével kapcsolatos feladatokat,

bd) részt vesz a kitelepítés, kimenekítés, befogadás és visszatelepítés feladataiban,

 c) feladatai a helyreállítás időszakában különösen:

ca) közreműködik a vis maior eljárásban, a károk felmérésében, és szakmailag előkészíti a polgármester helyreállítással kapcsolatos döntéseit,

cb) folyamatosan figyelemmel kíséri a helyreállítási és újjáépítési munkálatok helyzetét, közreműködik azok ellenőrzésében,

cc) közreműködik a településre érkező segélyszállítmányokkal és adományokkal kapcsolatos feladatokban,

cd) közreműködik a helyreállítási és újjáépítési tevékenységek ellenőrzésében.

 84.§ (1) A közterület-felügyelők önálló hatáskörrel rendelkeznek. Munkájuk jogi segítése, beszámoltatásuk az osztályvezető feladata.

 (2) A felügyelők feladata különösen:

a) a közterületek jogszerű használatának, a közterületen folytatott engedélyhez, illetve útkezelői hozzájáruláshoz kötött tevékenység szabályszerűségének ellenőrzése;

b) a közterület rendjére és tisztaságára vonatkozó jogszabály által tiltott tevékenység megelőzése, megakadályozása, megszakítása, megszüntetése, illetve szankcionálása;

c) közreműködés a közterület, az épített és a természeti környezet védelmében;

d) közreműködés a társadalmi bűnmegelőzési feladatok megvalósításában, a közbiztonság és a közrend védelmében;

e) közreműködés az önkormányzati vagyon védelmében

f) közreműködés a köztisztaságra vonatkozó jogszabályok végrehajtásának ellenőrzésében;

g) közreműködés állat-egészségügyi és ebrendészeti feladatok ellátásában;

h) a mozgásában korlátozott személy parkolási igazolvány jogszerű használatának és birtoklásának az ellenőrzése.

 (3) A közterület - felügyelők a (2) bekezdésben meghatározott feladataik ellátása során a Szarvas Város Önkormányzata tulajdonában, használatában lévő területet, épületet, építményt lezárhatják, az oda bejutni kívánó személyeket igazoltathatják, bejutásukat megakadályozhatják, valamint a jogosulatlanul ott tartózkodókat igazoltathatják és eltávolíttathatják.

 (4) A feladatkörében eljáró felügyelő hivatalos személy. A felügyelő a közterületfelügyeletről szóló törvényben meghatározott feladatkörében eljárva jogosult és köteles a közterületen ellenőrizni a jogszabályban előírt kötelezettségek megtartását, jogszabálysértés esetén eljárást kezdeményezni, vagy az egyes rendészeti feladatokat ellátó személyek tevékenységéről, valamint egyes törvényeknek az iskolakerülés elleni fellépést biztosító módosításáról szóló törvényben meghatározott intézkedést megtenni. A felügyelőnek a törvényben meghatározott tevékenység folytatására, valamint az intézkedésére való jogosultságát a rendőrség által kiadott szolgálati igazolvány igazolja

 85.§ Az önkormányzat a hivatal egységeként térfigyelő-kamerarendszert működtet, melynek közvetlen felügyeletét a kijelölt közterület-felügyelő látja el, a munkaköri leírásában, továbbá a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően.  A biztonsági előírásokat a jegyző utasításban szabályozza, mely tartalmazza a helységbe történő belépés szabályait, a felvételek megtekintésére, és a felvételek kimentésére vonatkozó előírásokat is.

 86. § A Mezei Őrszolgálat a polgármester irányítása mellett folytatja munkáját osztályvezető felügyelete mellett.

 87.§ (1) A Szervezési Osztály ellátja az Oktatási- és Közművelődési, valamint az Ifjúsági- és Sport Bizottság működésével kapcsolatos ügyviteli feladatokat, gondoskodik a bizottsági ülések előkészítéséről, a bizottsági jegyzőkönyvek elkészítéséről, és továbbításáról, a döntések végrehajtásának megszervezéséről.

 (2) A Szervezési Osztály ellátja a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos feladatait, segítséget nyújt a testületi ülések előkészítésében, elkészíti az ülésekről készült jegyzőkönyveket, továbbá gondoskodik a Nemzeti Jogszabálytárba történő feltöltéséről.


Nyomtatás  

Hivatali kapu

Szarvasi Polgármesteri Hivatal
Hivatali kapu rövid neve:
SZARVASPH
KRID: 300060755


Szarvas Város Önkormányzata
Hivatali kapu rövid neve:
SZVO
KRID: 754234390

Kapcsolat

hivatal (@) szarvas.eu

+36 - 66 / 311 - 122

+36 - 66 / 210 - 063

5540 Szarvas, Szabadság út 36.