Adóhatósági iratok kézbesítése

Az önkormányzati adóhatóság nagy tömegben kézbesít iratokat (határozat, értesítés, adószámla kivonat, végzés, stb.) az adózónak, illetve a képviselőnek. A kézbesítés történhet posta, kézbesítő által (jellemzően a magánszemélyek részére), vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (továbbiakban: Eüsztv.) meghatározott elektronikus úton (amennyiben a magánszemély kéri az elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó igényét, illetve kötelezően a vállalkozások, egyéni vállalkozók részére)

Tájékoztatjuk, hogy 2024-ben a postai vagy kézbesítő által eljuttatott adószámla értesítők egy alkalommal kerülnek kiküldésre (tehát a második félévben nem lesz újabb értesítő kiküldés, csak az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett ügyfeleknek)! Kérjük, hogy a csatolt csekkeket őrizze meg és azokat legkésőbb az adószámlán feltűntetett határidőben fizesse be!

 

Az ügyfél/adózó nevében az önkormányzati adóhatóság előtt állandó meghatalmazott és szervezeti képviselő (a továbbiakban együtt: állandó meghatalmazott) is eljárhat, azonban ennek előfeltétele, hogy a meghatalmazott képviseleti jogosultságát az önkormányzati adóhatósághoz bejelentsék.  Fontos azt is tudni, hogy a képviselet megszűnését is be kell jelenteni! (Aki köteles az adóhatósággal elektronikusan kapcsolatot tartani, az a bejelentést is csak elektronikusan teheti meg.)

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (továbbiakban: Air) 79.§-a értelmében az adóhatósági iratot a meghatalmazott képviselővel rendelkező adózó (jellemzően a cégek, egyéni vállalkozók, őstermelők) esetében a képviselőnek kell kézbesíteni hivatalos iratként vagy az Eüsztv-ben meghatározott elektronikus úton. Javasoljuk, hogy vizsgálják felül, aktualizálják a Hivatalhoz bejelentett képviselők személyét!

A kézbesítés szabályai kiemelkedően fontosak az adóigazgatási munkafolyamatokban, mivel sok joghatás (például adófizetésre vonatkozó határozat, adójóváírás), vagy egyes bírságok előírása is ehhez kapcsolódhat.

Az adóigazgatási eljárásokban a meghatalmazáson alapuló képviselet állandó vagy eseti képviselet lehet. Meghatalmazást elektronikusan az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó ügyben az Eüsztv. szerinti elektronikus ügyintézést biztosító információs rendszeren keresztül lehet megtenni.

Az állami adó- és vámhatóság az erre a célra rendszeresített elektronikus űrlapon fogadja az önkormányzati adóhatóság előtt helyi iparűzési adóügyben eljárni jogosult állandó meghatalmazottra vonatkozó bejelentést.

A képviseleti jog keletkezése és megszűnése az önkormányzati adóhatósággal szemben az adóhatósághoz történő bejelentés beérkezésétől, valamint az állami adó- és vámhatóság által működtetett elektronikus felületen adott állandó meghatalmazás esetén a jognyilatkozat megtételétől hatályos, azzal, hogy a képviseleti jog megszűnésének bejelentése napján a meghatalmazottat még az adóhatósági iratok átvételére jogosult személynek kell tekinteni.

Nem járhat el meghatalmazottként az adóhatóság előtti eljárásban az eltiltás hatálya alatt az a természetes személy, akit a cégbíróság vagy a bíróság jogerősen eltiltott a vezető tisztségviselői tisztség gyakorlásától.

Szarvasi Polgármesteri Hivatal
Adócsoport


Nyomtatás  

Hivatali kapu

Szarvasi Polgármesteri Hivatal
Hivatali kapu rövid neve:
SZARVASPH
KRID: 300060755


Szarvas Város Önkormányzata
Hivatali kapu rövid neve:
SZVO
KRID: 754234390

Kapcsolat

hivatal (@) szarvas.eu

+36 - 66 / 311 - 122

+36 - 66 / 210 - 063

5540 Szarvas, Szabadság út 36.